Acest program a fost creat special pentru TINE.
Fiind învățătoare de profesie, de multe ori mi-am creat singură materialele pentru elevi.
Mai ales în perioada dinaintea pandemiei. În pandemie am învățat să creez materiale interactive, pentru a-mi fi mai ușor la predatul online.
Și chiar îmi face plăcere să creez materiale interactive.
Așa am început să mă gândesc, cum aș putea veni și în ajutorul celor care doresc să învețe limba germană.
Și am pornit la drum în crearea lor, 24 de lecții, care te vor aduce cu un pas mai aproape de visul tău.
În fiecare zi poți exersa o lecție nouă, poți recapitula lecțiile pe care nu le-ai înțeles din prima..
Ce e frumos și util, e că nu trebuie să parcurgi lecțiile în 24 de zile, însă chiar dacă le-ai parcurs și vrei să mai repeți, poți s-o faci.
Acest model de lucru l-am testat și pe elevii mei în pandemie, lucrând online, revenind mereu la lucrurile care mi se părea că nu le stăpânesc.
Übung macht den Meister – este un proverb nemțesc, care spune, că exercițiul face maestrul.
1. Das Verb SEIN - Verbul A FI
2. Länder mit und ohne Artikel - Țări cu și fără articol
3. Meine Familie - Familia mea
4. Und…Aber…Zeitangaben - Și…Dar…Date despre timp
5. Übungen mit dem Akkusativ - Exerciții cu Akkusativul
6. Personal- und Possesivpronomen im Akkusativ - Pronumele personal și posesiv în Akkusativ
7. Stellung der Objekte im Satz - Poziționarea complementelor în propoziție
8. Wann? Seit wann? Bis wann? Wie lange?- Când? De când? Până când? Cât timp?
9. Das bin ich- Personenbeschreibung - Acesta/Acesta sunt eu
10. Modalverben - Verbele modale
11. Konjugation eines regelmäßigen Verbes - Conjugarea unui verb regulat
12. Perfekt und Partizip 2 - Perfectul și perfectul 2(participiul perfect)
13. Der Dativ - Dativul
14. Personal- und Possesivpronomen im Dativ- Pronumele personal și posesiv Dativ
15. Wo? Wohin? Woher? - Unde? Încotro? De unde?
16. Dativ vs. Akkusativ - Dativ sau Akkusativ
17. Was ziehe ich heute an? - Cu ce mă îmbrac eu astăzi?
18. Mein Zimmer - Camera mea
19. Vertiefung des Akkusativs - Aprofundarea Akkusativului
20. Ableitung und Zusammensetzung der Wortarten - Derivarea cu sufixe și prefixe și compunerea părților de propoziție
21. Übungen-Wiederholung - Exerciții de recapitulare
22. Mann oder man? - Bărbat sau SE?
23. Zusammengesetzte Substantive - Substantive compuse
24. Dasselbe Verb, eine andere Bedeutung - același verb, alt înțeles
Le recomand cu toată încrederea, deoarece știu că ele vor ajuta la fundamentarea cunoștințelor tale de limba germană prin exercițiu și repetare.
Ele fiind cu diverse teme și grade de dificultate, te vor menține în *priză* și te vor antrena să le lucrezi, pentru a vedea la sfârșit punctajul obținut.
Am creat și un grup de Facebook de suport pentru aceste lecții.
Când termini temele la care va trebui să corectez eu, îmi vei scrie și vei primi feed back. Și nu numai atât: toți participanții pot pune întrebări, răspunde la întrebări referitoare la o temă.
Comunitatea lucrează și crește împreună: Unde-s mulți puterea crește și germana o răzbește!!!!
Un OM care, după ani de muncă și studiu intens în limba germană, a învins barierele de învățare din copilărie.
Sunt mamă, învățătoare și iubitoare de copii.
Mă numesc Toth Claudia Ioana și provin dintr-o familie de români.
Ai mei au decis să frecventez secția germană din orașul natal și așa a început călătoria mea în cariera de dascăl, deoarece la terminarea Liceului Pedagogic Andrei Saguna – secția germană am devenit învățătoare.
Pentru că eu suferisem destul din cauza limbii germane, am decis ca elevii mei să nu pățească la fel.
Am început călătoria în lumea limbii germane de la 3 ani. Ea a continuat, tot la insistențele parinților, cu Liceul Pedagogic din Sibiu- secția germană. Am plâns mult din această cauză, deoarece copil de romani fiind, mă descurcam greu cu limba germană.
În liceu am constatat, practică făcând la grădiniță, că îmi plac copiii. Atunci am conștientizat pentru prima data, că vreau să devin dascăl. La 19 ani am început sa predau la clasa a 4 a. Îmi făcea plăcere să le explic copiilor pe înțelesul lor, materia. Așa cum spun și acum: BĂBEȘTE.
Mi-am propus, ca dascăl, că elevii mei nu vor plânge din cauza limbii germane, ci o vor invăța si fixa prin studiu, joacă, conversație.
Pentru că eu suferisem destul din cauza limbii germane, am decis ca elevii mei să nu pățească la fel. Am studiat mai departe la UBB Cluj Psihologia și Științele Educației, clar tot secția germană și am terminat și Masteratul în Didactica Limbii Germane tot la UBB Cluj, pe care l-am promovat cu 10.
Sunt profesor în învațământul primar de 30 de ani cu gradul didactic I și masterat în Didactica limbii germane. Din cauza prejudecăților legate de stăpânirea limbii germane, am decis ca tot ceea ce voi studia să fie în limba germană. Această DECIZIE mi-a schimbat total viata, întrucât am avut parte de satisfacții imense în munca mea de profesor.
Cartea mea de vizită sunt elevii, părinții acestora și cursanții din edițiile anterioare ( 7 ediții) așa cum vei vedea și în testimoniale.